DomovPredajSlužbyAkciePrenájom priestorovPožičovňaAKTUALITYMotošportMédiaDiskusieKontakt
Motošport > ISDE 2012 GERMANY

ISDE 2012 Germany

Aktuality

15.09.2012

Oficiálna stránka ISDE 2012 GERMANY
Informácie, fotky, videá a reportáže o ISDE 2012 - Verva Racing team
Fotky, reportáže, postrehy od Bakula, známeho motocyklového fotografa
Slovenská motocyklová federácia 
Foto Six Days od LaMoto.cz
Foto a reportáže of Františka Vocáska

Linky na ďalšie zaujímavé stránky uverejním neskôr.
Po roku opäť účasť na ISDE /intrrnational six days enduro/!
Na ISDE 2012 Germany som prihlásil pôvodne osvedčený tým Slovakia Turboteam Zaťko s Čipkovcami, no pre rôzne príčiny sa Ćipkovci odhlásili tak ma oslovil tatko Šipikal že či by som nezobral jeho syna Adama s ktorým som išiel ISDE v Portugalsku. Dohodli sme sa a na to ma oslovil Vilo Veteška že z jeho týmu zostal tiež len sám že by išiel s nami. Tak vznikol vlastne náš tým .Dohodli sme sa že pôjdeme pod hlavičkou Vilovho ECPU/Enduro Club Púchov/.
Taže tu je zloženie nášho týmu:
Ján Zaťko,           Považská Bystrica, KTM 300EXC Six Days 2013
Viliam Veteška,   Púchov,                  KTM 300EXC Six Days 2013
Adam Šipikal       Nová Baňa              Husaberg 250 2T

Sponzori nášho teamu:

Ubytovanie v Nemecku sme si nerezervovali, stredisko súťaže je na okruhu Sachsenring s veľmi dobrým zázemím, tak všetci traja ideme s obytnými autami a budeme kempovať priamo na Sachsenringu, čo bude mať viacero výhod. Napríklad ak prijdem na štart bez čižiem ako na ISDE vo Fínsku, alebo s oboma ľavými rukavicami /na ME krompachy/, tak sa to bude dať veľmi rýchlo napraviť. Alebo sa nemôže stať že pre dopravnú zápchu zmeškáme štart ako sa to skoro stalo na ISDE Mexico.
Trate súťaže by mali byť náročné, aj keď sú určité avíza že ochranári nepustia súťaž do lesných terénov, ktorých je v okolí dosť. Napríklad v okolí Zschopau sa už dlhé roky poriadali legendárne Nemecké a Európske šampionáty Enduro. Výrábali sa tam vtedy svetoznáme súťažné motocykle MZ.

Ak sa mi bude dať budem na tejto stránke uverejňovať reportáže a postrehy z jednotlivých dní pokiaľ sa bude dať okamžite po dojazde do cieľa a nielen z nášho teamu.

Keďže tohtoročná 6-dňová je nie ďaleko, je finančne menej náročná, aj z tohto dôvodu sa zo Slovenska zúčastňujú 4 klubové týmy a reprezentačný Junior Trophy Team. Spolu 16 jazdcov.

FIM Junior World Trophy
336 E1 HRUSKA Jakub 18 KTM 250/4 Enduro 1
337 E1 ROSINA Lukás 17 KTM 125/2 Enduro 1
338 E2 HOSTINSKÝ Thomas 22 Husaberg 250/2 Enduro 2
339 E1 BUCHTA Martin 19 KTM125/2T Enduro 1  - nahradil zraneného Juríčka
 
Club Team BMP Enduro Team
419 C2 BOHUSLAV Radek 37 KTM 450/4 Enduro 2
519 C2 MARENCÁK Jozef 41 KTM 250/2 Enduro 2
619 C2 PREIS Vladimir 36 KTM 350/4 Enduro 2
 
Club Team Bobell Enduro Team
471 C2 NOVOSAD Zlatko  - nahradil Buchtu, ktorý prešiel do juniorky
571 C2 BELLUS Branislav 19 KTM 250/2 Enduro 2
671 C3 SEVELA Miroslav 24 Moto TM 300/2 Enduro 3
 
Club Team ECPU Slovakia Team
448 C2 SIPIKAL Adam 23 Husaberg 250/2 Enduro 2
548 C3 VETESKA Viliam 34 KTM 300/2 Enduro 3
648 C3 ZATKO Jan 56 KTM 300/2 Enduro 3
 
Club Team Unimarco Slovakia Racing Team
462 C1 BRECKA Marek 18 KTM 125/2 Enduro 1
562 C1 POSTREDNY Jaroslav 19 KTM 125/2 Enduro 1
662 C2 SVITKO Štefan  -  nahradil pôvodne prihláseného Valyika

Už len zo slovenska idú kvalitné klubové týmy, a z ostatných európskych aj mimoeurópskych štátov taktiež, tak konkurencia bude obrovská tak určite nemyslíme na popredné umiestnenie. No ak by bola trať náročná a nám by sa podarilo prijsť bez penalizácie alebo iba s malým meškaném, mohli by sme počítať umiestnenie medzi 30. a 40-tym miestom teda v prvej polovici štartovního poľa. 

1.10.2012
Vzhľadom na to že na ISDE bol problém s internetom a časovo mi to vôbec nevychádzalo / štart po pol desiatej a príjazd do cieľa až po 18.00 a veľa práce s prípravou daľšieho dňa, nejaké postrehy zo súťaže uverejním v nasledovných dňoch.

20.09,2012 - preberanie
Administratívne a technické preberanie bolo bez problémov. 
Akurát pred technickou prebierkou sme museli namontovať spätné zrkadielka. Každý to riešil inak. Ja som kúpil malé sklopné zrkadielko u KTM, niekto použil z dákej motorky, niekto na chrániče riaditok pripáskoval kus plastu a prilepil napríklad alobal. Skontroloval som ešte vodu v chladiči a poďme na skúšku hluku. Pri túrovaní motora začala cez prepad unikať chladiaca kvapalina. Neprikladali sme tomu dáky význam, lebo som mal chladič plný až po viečko. Neskôr sa ukázalo že tá kontrola vody pred prebierkou ma paradoxne mohla stáť totálne zničený motor.

Pondelok - prvý deň.
Po vybratí motorky z parc fermé som pred štartom ešte vymenil reťazové kolečko - dal som tam namiesto pôvodného 14-zubového 13-zubové, lebo boli avizované strmé výjazdy a lepšie sa idú dvojkou ako radiť jednotku.  
1, 2. 3.časovka vcelku v pohode. V najdlhšej, 1 a pol hodinovej časovke mi postupne motor strácal výkon, voľnobežné otáčky obrovské, motor sa prehrieval. Napadlo ma - nedoteká benzín, - tak som prepol rezervu. Neskôr aby som chladil lepšie motor zjazdy som zapínal sýtič a išiel som so stlačeným vypínačom a plným plynom . Neviem čo by sa stalo keby v nejakom úseku sa my vypínač vyšmykol a ja by som vystrelil dole pod plným plynom.Vyvarenú vodu som si nepripúšťal, nikde som nepostál, chladič bol čistý a išlo sa vcelku rýchlo. Až neskôr som si spomenul na tú tečúcu vodu pred hlukom.
Dáko som dorazil do časovky a tam sme zistili úplne stratenú vodu. Postupne sme doliali čistú vodu, nikde netiekla. Tak som zavrel viečko. Až tam som si všimol že v jednej polohe veko tesnilo a v druhej nie. To vysvetlovalo to tečenie pred hlukom. Z výroby to bolo dobre, po kontrole vody som dal veko opačne a bolo zle.Tak som si prepadovú hadičku pripáskoval na bočný kryt aby som videl aj počas jazdy či voda tečie. Našťastie až do konca ISDE to bolo už O.K.
Inak motor bol tak horúci že sa roztápali polyetylénové hadičky odvetrania motora a po odstrihnutí roztopenej časti a nasadení sa znova roztopila.
Našťastie deň sa zaobišiel bez trestných minút.

Utorok - druhý deň
Ráno som vypustil čistú vodu čo som mal v chladiči a nahradil ju koncentrovanou chladiacou kvapalinou. Sledovali to aj technici KTM a divili sa prečo a čo robím. Deň prebehol bez problémov, najazdieval som dosť minút. Akurát Vilo mal tak nešťastne nalepené časy že si ich musel ručne prepísať na štítok prejazdoviek a to ho stálo meškanie 3 minút v prefiniši keď si zle prečítal príjazdový čas. 

Streda - tretí deň
Začal sa nervózne. Pri príchode na štart som zistil že nemám ani časy ani lístok do peac-fermé. Peter Radoci poradil aby som si zobral lístok zo 4-teho dňa, že som sa pomýlil.Tak som zobral skúter a letel som do paddocku kde sme kempovali.Cestou späť po prejazde križovatkou som sa otočil, spomenul som si že som tam videl dáke papierky. A boli to tie moje. Mal som ich nalepené na prilbe a keď som šiel z nášho paddocku na skútri mi odleteli. Štart som našťastie stihol.
Išla sa iná trať, s dlhým príjazdom k samotnému okruhu. Samotný okruh sa šiel dvakrát okolo mesta Zschopau. Náročné výjazdy, zjazdy, extrémne dlhé testy. To bolo to pravé enduro. Spolu cez 330 km. Štart 9.40, cieľ 18.15. Poslední prichádzali skoro za tmy.
Aj keď boli v niektorých stúpaniach zápchy časy som stíhal. Doplatil na to Vilo, keď takto stratil 4 minúty.
Nebyť extrémne vysokého počtu maršalov by v strmých výjazdoch bola trať veľmi rýchlo úplne upchatá, hlavne pri prejazdoch žien.

Štvrtok - štvrtý deň
Išla sa trať tretieho dňa akurát po nočnom daždi riadne premáčaná. Už prvé kilometre druhej časovky sa mi išli zle.
Asi zo zimy mi tŕpli prsty na rukách, V dlhom a náročnom enduroteste som ledva držal riadidlá. Tak som prišiel k časovke, už som mal svoj doprovod na dohľad - asi tak 20 metrov. No do samotnej časovky bol taký 4-metrový zjazd v hlbokej drážke. práve tam schádzala žena čo musela meškať už tam  hádam aj 50 minút. Zastavila nad drážkou, pustila motorku dole a schádzala povedľa popod stromy aby si dole motorku zobrala. tá sa jej však zasekla v drážke o koreň a skalu a ostala tam zpriečená. Ja som už bol predným kolom v drážke tak som stál na brzdách a kričal aby tú motorku niekto stiahol. To mohlo trvať aj cez 2 minúty. po uvoľnení drážky som prišiel už v svojej minúte. V tom strese sa nedarilo rýchlo otvoriť zátku nádrže, tak sme sa rozhodli netankovať a letel som k hodinám. A chytil som už 7-mu sekundu tvrdej. Pri pohľade na stav benzínu som znervóznel Namiesto 30-minútovej časovky čo som si myslel nasledovala hodinová. Tak som šetril benzín ako sa dalo. Zjazdy s vypnutým motorom, rýchle úseky som vypínal benzín a zapínal až keď motor vynechával.A dlhý skoro 20-minútový test tak ako trať: na vyšší rýchlostný stupeň a žiaden plyn.
Takto to išlo až do časovky, kde som mal v nádrži už iba tak 4cm benzínu. A ďalšie 3 trestné minúty za meškanie. Nenatankovanie sa teda nevyplatilo, takúto chybu som ešte v histórii nespravil.

Piatok - piaty deň
Jednoduchšia trať, pekný test v motokrosovom areáli natočený aj v lese, crosstest na čistej lúke, celkom pohoda.
A v cieli už českí kamaráti - že kedy nastupujem.
Dohodli sme sa totiž  že ak dokončím 5.deň idú ma strihať naholo ako oni v piatok pred týždňom.Vlastne po piatku som mal šestku už v suchu. Sobota sa išiel iba tak kilometrový prejazd na motokros, tak to by som už aj dotlačil.
Večer ma zobrali do parády a tak teraz vyzerám tak ako vyzerám.

Sobota - záverečný motokros.
Išiel sa sčasti na okruhovom asfalte a sčasti na násypoch , tráve a štrku. Po vcelku dobrom štarte som sa našťastie vyhol všetkým kolíziám, išiel som 5-ty, 6-ty, no po úplnom stvrdnutí rúk som sa postupne prepadol asi na 12. miesto z asi 25 jazdcov slabšej polovičky kategórie C3.

 









 
Copyright (c) 2010 ZATKOJAN s.r.o.   |  © Všetky práva vyhradené    |   Developed by ©  KAnet - SoftNet Services                                  Mapa stránky 
This web site uses Kentico CMS, the content management system for ASP.NET developers.