DomovPredajSlužbyAkciePrenájom priestorovPožičovňaAKTUALITYMotošportMédiaDiskusieKontakt
Motošport > ISDE 2011 Finland

ISDE 2011 Finland

Aktuality

 
Tohtoročná sezóna bude mať svoj vrchol v  dńoch 8-13.8.2011 vo fínskych mestách Kotka a Hamina, kde sa koná tohtoročná 6-dňová motocyklová súťaž.
Opäť staviame klubový tým Slovakia Turboteam Zaťko v minuloročnom "Mexickom" zložení!
Prajeme  Tomášovi Čipkovi aby sa dovtedy dal do tej najlepšej formy. Vo februári mu totiž vytiahli zo stehennej kosti vyše polmetrovú nerezovú výstuhu s ktorou jazdil v Mexiku. Dušana zase na pretekoch v Domaniži prešiel jeden jazdec a odniesol si to doškriabaný a domliaždeny chrbát no už sa z toho snáď pozviechal.
Ja som  zase koncom januára na Klinike v Zlíne podstúpil laserovú operáciu očí a z mínus 5,5 dioptrií som zhruba na nulke, takže problémy s okuliarmi počas pretekov najmä za dažďa sú preč. Dúfam že mi to takto vydrží.

Okrem nás bude Slovensko reprezentovať Enduro Club Púchov v zložení : Martin Buchta, Viliam Veteška a Zlatko Novosad

Na tejto stránke sa budem snažiť prinášať aktuálne informácie z prípravy, cesty do Fínska a hlavne zo samotnej súťaže.


Štartovná listina ISDE 2011 Finland

Mapka tratí a časový rozvrh

Štartovné časy, výsledky skúšok, priebežné výsledky tu


komentáre a fotky od Bakula tu

 




O 6-dňovej po 6-dňovej

Na túto 6-dňovú sme sa s Čipkovcami dohodli už minule v Mexiku. Nakoniec sme na ňu išli na poslednú chvíľu. Zapríčinili to pracovné povinnosti a málo času na prípravu motoriek. Ja som moju motorku dostal tri dni pred odchodom, a Dušan musel riešiť týždeň pred odchodom problém so svojou novou KTM 450EXC. Nakoniec sa rozhodol pre istotu požičať staršiu 300-vku, ktorú musel ešte zodpovedne na súťaž pripraviť.

Zhrniem v skratke našu účasť.

Prvý deň:
Najnepríjemnejšiu spomienku na prvý deň má isto Dušan. V jednom takom rašelinisku zvolil tak nepríjemnú stopu, že sa dostal do takého bahenného zábalu, ktorý mu nedokážu dať ani v Piešťanských kúpeľoch. Keď už vyše pol hodinu doloval motorku z toho bahna skoro do pol pása zaborený, preletel okolo v inej drážke nič netušiaci Vilo Veteška.  Dušan v cieli vravel že to ho tak nabudilo, takú silu mu dalo, že sa celou silou oprel do motorky a podarilo sa mu ju dáko uvoľniť. Jednoducho sa nedokázal  len tak prizerať na to ako ho Vilo s ľahkosťou predbieha a on chudák nedokončí už prvý deň a odpíše takto  celý tým.

Keď som prišiel  do cieľa sedel tam o kontajner opretý vysilený Tomáš, ktorý zameškal 13 minút  a jeho prvé slová boli: Prečo som sa ja hlupák dal nahovoriť od vás na túto 6-dňovú? Prečo? Prečo?

Taký bol prvý deň. Vilo len tak-tak stihol do hodiny po svojom čase, Buchta a ja sme meškali vyše ¼ hodiny, pričom Buchta sa aj trápil v cieli s KTM-áckym prezuvákom. Na ďalše dni si radšej zobral na výmenu gumy svoj. Jedine Zlato Novosad išiel ako sa patrí. Jednoducho skúsenosti.

Našťastie sme nevedeli ako sú napnuté časy a cesty v prvej časovke sme šli podľa pokynov  Zuzky Onhajzerovej – pomaly aby nás v meste nezastavili policajti.

S viacerými pamätníkmi sme sa zhodli že to bol jeden z najťažších úvodov 6-dňových. Je pravidlom že prvý deň sa dávajú aj za sucha B-časy aby sa jazdci rozjazdili a zoznámili s terénom. Pomalšie časy poriadateľ dal až pre druhý deň, keď bolo zrejmé že v pondelok trochu načasovanie „prestrelil“.

Druhý deň bol smolný zase pre mňa. Neviem systém akým sa snímali časy v časovkách, mali sme čipy na teleskopoch, ale časy zrejme nahadzovali manuálne do počítača. Lebo jedine tak by sa mohlo stať že sa pomýlili o celých 20 minút. Alebo nahadzovali postupne čísla a počítač im priradil čas? V tom prípade moje číslo možno zabudli nahodiť a nahodili ho dodatočne. Celkovo v časoch z časových kontrol bol zmätok. Keď bolo viac jazdcov pri hodinách napísali tomu poslednému aktuálny čas, teda niekedy o minútu viac. Tak na to doplatil aj Tomáš keď dostal tvrdú a v následnej časovke zase nič netušiaci  predčasnú. Po týchto skúsenostiach sme si už zapisované časy kontrolovali. Pritom čipy by dokázali čas prejazdu medzi žltými vlajkami presne stanoviť, ukázať  na monitore a to by časomerač jednoducho zapísal do karty a nemusel by sa nikto handrkovať o svoj čas. Napr. v prejazdovkách sme prikladali aj náramok s čipom, ktorý sme mali na ruke aby bol aj jazdec jednoznačne identifikovaný. Aj pri vjazde do Parc-fermé, aj do pracovného priestoru bol monitor ktorý krásne odpočítaval čas do vjazdu jednotlivým jazdcom a priložením náramku sa vynuloval.

Všetko by bolo však v poriadku keby zo strany časomiery bola aspoň snaha niečo preskúmať a nielen vytlačiť časy mojich prejazdov a povedať že takto to bolo a aj bude.

Smola že ľadvinku čo som stratil aj s kartou po tejto časovke mi fotografi čo ju našli dali až pred záverečným motokrosom keď už boli časy schválené jury. Jasne tam bol zapísaný môj správny čas.

Dušana zase trápili banality. Povoľovanie zadnej osky. Či to bolo spôsobené tým že ju montuje opačne aby sa mu lepšie nahadzovalo koleso? Vtedy pri nárade kameňov do matky ktorá je naľavo je to aj možné. Odvtedy si ju dal naopak.

Ďalší problém- uvoľnený čap zadných platničiek a následná ich strata. Jazda bez brzdy celú časovku ho stála 16 minút.

 

Tretí deň som zhruba v polovici  kola /išlo sa iba jedno cca 230 km/ som prichádzal k strmému pieskovému výjazdu v takom úvoze. Trápilo sa tam už dosť jazdcov. Naraz zhora letí Dušan v protismere a kýva aby som išiel za ním. Tak sme išli takou obchádzkou až sme sa aj s jedným Portugalcom dostali za ten kopec a ľudia stojaci navrchu nám ukazovali aby sme išli ďalej. Potom mi ale stále vŕtalo v hlave či tam náhodou nebola prejazdovka podobne ako na vrchole takého náročného kamenistého výjazdu.

No a práve kliniec do rakve mi zabil Portugalec, ktorý mi pri čakaní na svoj čas v časovke ukazuje že mu chýba prejazdovka a že bola v tom výjazde. Pozerám že aj mne. Tak ukazujem že čo už, poďme ďalej. Ale tak som sa trápil pri pomyslení že budem tak hanebne vylúčený spolu aj s Dušanom a že sa Tomášovi ani Peťovi Radócimu, ani nikomu doma nebudeme môcť ani pozrieť do očí. V ďalšej časdovke som to povedal Dušanovi no on povedal že už bol skoro hore ale zavadzal mu tam ktosi a že ho poslali na tú obchádzku /po ktorej sme mimochodom išli úplne prví/. Aj tak ma však nepresvedčil. V prefiniši som pozrel na prejazdovky Vilovi a mal to isté. Prvú, tretiu mal cviknutú, a ešte jednu čiarku fixou. No a keď v cieli kontrolovali prejazdovky a nezistili nič, až potom som bol spokojný. Aj Portugalec mi podal ruku že je rád keď za nami išiel.

 

Štvrtý a piaty deň bol dosť na maximálnu rýchlosť.Aj keď sa jazdilo dosť v lese v peknom prostredí, prevažne viedla trať po šotolinových cestách, ktoré z času na čas zrovnávali gradery. Keď Vilo vravel že mu motorka nejde viac ako 90km/h asi neklamal. Tam kde sme išli niekedy aj 120km/h fakt mu to nešlo rýchlo a všetci ho predbiehali. Keby pridal varila by sa mu vraj voda. A tých šotolinových ciest bolo neúrekom. Najhoršie na nich bolo to že skoro nikdy som nevedel či je to nejaká poľná cesta alebo normálna cestná komunikácia. Veľakrát boli tieto cesty osadené aj značkami obmedzujúcimi rýchlosť, niekedy aj na 30km/h. Nikdy však tam nebol koniec zákazu, tak sa išlo vo veľkej neistote či nám nenamerajú prekročenie o nejakých 30-40km/h čo automaticky znamená vodičák. A policajti dávali takto nachytaným jazdcom papier na dojazd do 17.00 a na druhý deň ráno po štarte sedeli v autách a kontrolovali či takýto jazdec náhodou neodštartoval. A to až vtedy by mohol byť riadny prúser. Našťastie na týchto šotolinkách som ich nikdy nevidel, boli vyslovene len v meste a dedinách. Paradoxne  o tom vie povedať svoje Vilo, keď ho namerali o nejakých 14km/h a pokutovali okolo 120€. Keby nemal pri sebe kópiu vodičáku a techničáku, veru by s ním asi išli do depa pre papiere a to by bol pre neho isto  nedokončený deň.

Šiesty deň – to bol prakticky len 15-minútový motokros v peknom areáli za krásneho slnečného počasia z množstvom divákov. 

Keď sme už pri tých divákoch – u nás býva zvykom že v náročných pasážach trate je množstvo divákov. Tu ak sme mali na trati problém, veru nebolo nikoho kto by nás napríklad pomohol vytiahnuť z bahna. Bolo vidieť viac motoriek ktoré možno pre poruchu jazdec nechal v lese aj celý deň a možno aj cez noc. Naopak, na testoch bolo divákov relatívne dosť.

Ešte o technickom zabezpečení nášho tímu. Išli sme jedným autom traja jazdci a dve dievčatá - Dušanova dcéra s kamarátkou čo nám pomáhali a zabezpečovali štartovný priestor a cieľovú časovku. Mimo toho každodenne chodili na testy ale tak aby sa stihli vrátiť pripraviť náradie, náhradné diely , namazať mousse a vtlačiť  do pneumatík, prípadne aj zakúpiť potrebné diely u KTM ktoré sme potrebovali do cieľa. Večer prať, pripraviť dáke jedlo. Zvládli to na jedničku.

Časovky na trati nám aj Púchovcom zabezpečovali doprovoďáci AMK Jiřetín, s ktorými sme to dohodli vopred. Asi však nepočítali s tým že budeme mať niekedy naponáhlo, tak sme niekedy u nich strávili viac času ako by sme chceli. Nič v zlom, ale bohužiaľ nie sme taký jazdci ako napr. Martin Gottwald, ktorý mal v časovke času dosť. Boli však nablízku aj chalani z Motosport Božkov, ktorí ak bolo treba hneď zaskočili. Ja som v dvoch prípadoch aj našu časovku „prepálil“ a v jednom prípade mi pomohli Božkovci a v jednom prípade keď som sa ocitol až na konci tankovačky a bezradne hľadám našich neuveriteľne rýchlo sa ma ujali Fíni, doplna ma naliali a ešte potľapkali po pleci, keď som pálil ďalej.

Pomohli nám aj Púchovci, keď nám požičiavali prezuváky ktoré sme zabudli doma a využívali sme stan čo postavili v cieľovej časovke. Za to im pekne ďakujeme!

S odstupom času neľutujeme účasť na tejto ISDE, aj keď na trati sme určite mali neraz rôzne myšlienky.

Teraz nás čaká ešte  záver MMSR crosscountry, v septembri posledný 3-dňový podnik ME Enduro vo francúzskom Riom es Montagnes a s Dušanom nás organizátor  Dakaru vybral z viac ako 300 jazdcov do 200 členného motocyklového  štartového poľa legendárnej diaľkovej Rally Dakar.

Je to pre nás niečo úplne nové a možno si ešte ani neuvedomujeme do čoho sme sa to vlastne pustili. Máme však už nové motocykle BMW450X s dakar kitom, tak tú účast berieme celkom vážne.



Komentáre priamo z Fínska:

Pondelok 15.8.
už sme všetci v robote, cesta prebehla bez problémov, akurát Dušan sa previezol v poľskom policajnom aute s milým policajtom, ktorý nám naparil pokutu za rýchlosť a keď Dušan nemal zloté zaviezol ho do najbližšej dedinky k bankomatu.
A už sa treba chystať na septembrové záverečné kolo majstrovstiev Európy Enduro do Francúzska a potom ak všetko vyjde na Dakar.

Sobota
13.45

Dojazdené. Dnes od rána svieti slniečko. Ráno Tomáš dorobil čo nestihol včera, Ja som vymenil prednú žiarovku, keby náhodou boli problémy s policajtami. Nesvietilo mi svetlo.
Presun na záverečný motocross bol polhodinový a po ceste.
Motocross bol na miestnej motocrossovej trati prevažne pieskovo-hlinitý.
Po motocrosse sme skončili celkovo na 27.mieste, Púchovci na 28. mieste.
Veľké prekvapenie ma čakalo keď som diktoval štartovné číslo fotografom čo predávali fotky jazdcov. Chlap mi ukazuje okolo pása a čosi hovorí. Hneď som pochopil - pýtal sa či som nestratil ľadvinku. Ja že hej, tak pre ňu bežal do auta.
Tak som mu za to dal môj dres. Poznal ma podľa jazdného výkazu čo bol v ľadvinke. Aj mobil tam bol. No a na tom výkaze bol môj nešťastný čas 15.23 , ktorý mi časomerači nevedno prečo zapísali ako 15.43 a tým som neprávom pripísal 38 minút. To ma posunulo o 10 miest dozadu.

Po motokrose sme hneď naložili motorky a po príchode na hotel sme sa rozhodli že domov pôjdeme už dnes v sobotu večer. tak sme nečakali ani na vyhlasovanie a išli domov.



Piatok

8.00
Zase prší.
Prvý a posledný test (lyž. vlek) je pre nezjazdnosť zrušený, vraj je aj trať upravená.
Už len dojazdiť!
Motorky zatiaľ idú.

18.30
Dojazdené. Trať bola úplne v pohode, dlhý test s trávnatou lúkou bol opäť jemne upravený. Test na vleku bol zrušený. Trať prvej časovky išla výlučne po ceste, napodiv dnes bez policajných kontrol.
Problémy uprostred druhého kola stretli Tomáša. Prasknuté gumové hrdlo od karburátora ku motoru po celom obvode. Tomáš štartoval 14 minút predo mnou a stretol som ho v časovke kde už zakladal nádrž. Obalil hrdlo páskou, no aj tak tam boli diery kadiaľ by sa do motora mohol dostať piesok z testu. Tak som vypýtal od Čechov handry a skrutkovačom sme ich ponatláčali okolo celého hrdla aby sa cez ne aspoň trochu odfiltroval ten piesok z nasávaného vzduchu. Potom som ho vždy po časovke počkal a išiel za ním, keby niečo nepotreboval. Motor nasával vzduch mimo karburátora a ani voľnobeh mu nešiel, musel stále držať plyn. Aj lano na ťahanie sme si zobrali do ľadvinky.
Spolu nachytal 16 min. meškania. Dušanovi sa zase úplne rozsypal jeho špeciálny mousse, tak išiel pol kola na prakticky prázdnej gume. Ale nezameškal. Ja som išiel úplne v pohode, ale tak aby som došiel, bez dákeho závodenia na testoch. V cieli Dušan prezul gumu, a Tomášovi naše dievky - Gabika s Maťou rýchlo leteli z časovky do cieľa aby kúpili u KTM nové hrdlo. Keď Tomáš prišiel do cieľa všetko nachystali aj z náradím a Tomáš stihol za tých 15 minút to hrdlo vymeniť. Zajtra ráno ešte doplní dáke skrutky čo nestihol.
Púchovci tak isto došli bez problémov až na zaváhanie Zlatka Novosada v teste v pieskovni. Po páde prišiel do časovky s bolestivou rukou, ale bez problémov deň dokončil.
Zajtra bude už len ľahká spojovačka, možno aj celá po ceste -na motokros. Ak dôjdeme do časovky pred motokros už sa považuje 6-dňová za dokončenú. Motokros už veľa nemôže zmeniť, odstupy klubov okolo nás sú dosť veľké aby dáke sekundové odstupy na motokrose hrali rolu. Už aby sme to mali za sebou, od stredy jazdím zo zalepeným zadkom čo ho mám dodretý od tých kameňov z 1. a 2. dňa a bolí to. A to nepočítam zapálené ranky od štipnutia komármi.
Inak dnešný raňajší dážď pol osožný. Po štarte svietilo až doteraz slnko a na rýchlejších šotolinových cestách sa už navečer začalo prášiť. Inak by sa prášilo oveľa viac.


Štvrtok rano
Zase prší. Všetci máme našťastie prezuté. Čaká nás dnes 340 km a minimálne 8 hodín v sedle. Sme na 36 mieste, bez tej časomeračskej chyby by sme boli 31. Dôležité ale dôjsť a nemeškať veľa. Test na lyžiarskom vleku je po včerajšku neprejazdný, pieskovňa - tam je už tak hlboký rozoraný piesok vo výjazdoch že som tam sa 2x zahrabal.
Je nová trať tak uvidíme čé to vlastne bude.

19.30
Tak na hotelíku, osprchovaní, pod sprchou sú už len špinavé a mokré háby.
aj včera som si pekne posušil rukavice a zobral na štart. Idem pre motorku a samozrejme obidve ľavé. Dušan mi požičal, no nechtiac som v nich zobral namazaný filter, tak aby som ich nemal mastné keď si budem pretierať okuliare, zobral som si z ľadvinky moje, no úplne premočené. Aj tak to bolo jedno.
Dnes od rána pršalo tak asi do jednej. Potom začalo aj slnko svietiť.
Štart o 9.30, cieť ak sa nemeškalo o päť minút šesť.
Išlo sa nám úplne v pohode nenachytali sme konečne ani jeden trestné, aj keď týmto časom z časoviek akosi neverím.

O pekné divadlo sa postaral hneď v prvom kole v tankovačke ktorá bola v amfiteátri Bastioni v Hamine Dušan.
Bolo tam prudké snáď 10 metrov vysoké schodisko prekryté oceľovou mežou, po ktorom sme chodili hore z amfiku. Dole sa schádzalo zase šmykom po koberci po trávniku, tak že dole riadne sekli predné tlmiče.
No a v tankovačke Dušanovi zle umyli okuliare tak si ich založil opačne , gumičkou ponad oči, že si ich pár metrov za schodiskom kde boli hodiny utrie. A pri seku keď vchádzal na mrežu mu široká guma podla na oči a nič nevidel, tak držal plyn pokiaľ si myslel že ide hore. V domnení že už bude hore ubral ale chýbal ešte taký meter. Dušan sa teda zrútil dole. Musela to byť pre všetkých ohromná podívaná.Boli tam doprovoďáci všetkých týmov aj diváci. Pozbieral sa teda a vyšiel hore, no stratil pod schodmi okuliare.  Zobrala ich poriadateľka a rýchlo mu ich bežala podať k hodinám.
Prvý test na vleku bol po včerajšku upravený tak sa ráno ako-tak dal prejsť. ďalší test na pieskovni- tomu dážď dáko neublížil, takže v pohode. Ďalší test, to boli pre niekoho galeje. V jednej časti rozmoknutá hlina, drážky že motorky ostávali zapichnuté,. Ja som zvolil stopu povedľa pásky kde neboli koľaje, ale priekopa ktorú bolo treba preskočiť. Samozrejme že som sa zapichol predkom do protisvahu. Ale dáko som to vytlačil. Potom rozmoknutá trávová lúčka, kde sme preskakovali dalšiu priekopu. Začiatok a koniec testu pieskovňa a rašelina medzi stromami.
Išli sme už po slniečku do ceľa po spojovačke kde sa išiel zase ten prvý test. Jeden jediný mrak bol na oblohe a ten tak skropil tento test, že niekde sme chodili v pol metra hlbokých  kalužiach a nevedeli sme ani kde je aká drážka, a ostatok oráčina s drážkami a stále hore a dole. Napodiv sme to všetci traja prakticky bez väčšieho zaváhania prešli. Raz predo mnou poriadatelia aj rýchlo vytrhával kolíky keď som si jeden výjazd namieril rovno cez ne. Zajtra počítam že ho totálne zmenia.
V cieli sme poprezúvali tak zajtra snáď poslednú dlhú etapu zvládneme. Bude mať 340 km a bude totožná s dnešnou.



10.8.2011
Tak dnes opäť všetci traja v cieli. Ja bez trestných, Dušan schytal 1 minútu, lebo sa mu povolovala zadná oska, Tomáš 3 minúty - pomýlil si časy v prefiniši, ktoré nám Česi dosť nešťastne vytlačili. Ale jednoznačne Tomášova chyba.
Smolu mali dnes Púchovci.
Buchta zablúdil a vynechal celý test. Stihol však odovzdať motorku na zajtrajší reštart. Dnes ako každý deň pršalo a ja som po včerajšej etape a raňajšej informácii že na mojom meškaní nemajú čo meniť bol tak znechutený že napriek tomu že som mal na ráno pripravenú zadnú gumu na prezutie sa mi prezúvať jednoducho nechcelo. to sa mi vypomstilo v jednom teste kde bol taký dlhý a prudký hlinitý stupák. Nevyšiel som ho o boli aj viacerí čo tam stáli a bolo ich ťažko obehnúť. potom som videl že existuje aj ľahšia obchádzka.
Ešte k tým mojím včerajším trestným minútam: Evidentne sa pomýlili, veď som mal jasne v jednej časovke príchod 15.23  a ja mám vo výpise 15.43. Nanešťastie som po tejto časovke stratil celú ľadvinku (aj s mobilom) a výkaz som nevedel predložiť. Následnú časovku som si teda posunul iba o tie tri minúty, no nestiho som a chytil som ešte jednu. Podľa ich rozpisu som teda chytil 19 minút predčasných. No tak to je úctihodný výkon, keď borci typu Salminen a spol. najazdievali tak okolo 8 minút. Asi som schopný zajazdiť dobre hádam aj svet.
Zuzka Onhajzerová ako manažér sa bola na to pýtať ale vraj sa nedá nič robiť. Nechápem, keď je to úplne evidentné. Veď hádam existuje dáky záznam o prejazdoch jazdcov cez kontroly. Keď nič iné aspoň by videli že som išiel medzi jazdcami ktorý mali čas 15.23

9.8.2011, 7.30
Nataňajkovaní, mňa bolí to stehno, v noci mi chalani dali tabletku proti bolesti , potom som sa mi dalo už aj  pohode spať. Včera po dojazde bolo slniečko, teraz je zase pod mrakom. Odchádzame na štart. Našťastie na motorkách nemáme čo veľa robiť. Zatiaľ idú dobre až na to že berú strašne veľa benzínu. Včera to bolo spolu 100 litrov.

19.20
Už sme na izbe. Došli sme všetci traja, Tomáš nemeškal , ja som stratil 4  minuty, Dušan 18 minút.
Dôvody uvediem neskôr. Čo je však zlé - z trate prišla hláška že Vila Vetešku riešia policajti. Konkrétnejšie informácie nemám. Na prekročenie rýchlosti doplatila aj Juliette Berez ktorá bola na čele  súťaže žien. Videl  som ju ako ju rieši hliadka na ceste, potom ma predbehla a keď som prišiel do cieľa už ju dávali do policajného auta.
21.20
Teraz pozerám na výsledky a vidím  - mám 23 min meškanie a 19 min predčasných. Pekná blbosť. kdesi mi omylom dali tých 19 min.


8.8.2011
20.30  hod tunajšieho času. ( o hodinu viac ako u nás)

Tak v cieli všetci Slováci.
Púchovci 33.,  my 41.
Najskôr sme mali ráno menší problém: Prišiel som na štart v šlapkách. Zabudol som čižmy na hoteli. Ešteže sme prišli tak zavčasu že sa Dušan čo štartoval poslední stihol pre ne vrátiť asi 15 km do hotela. Zajtra sa to už nestane, komplet sa vystrojím v hoteli.
Dnes bola neskutočne náročná trať. Z našich iba Novosad došiel čistý, Tomáš chytil 13 minút, Ja a Buchta po 18 minút, Dušan 44 minút, Vilo 55 minút.
Smolu mal Dušan keď vlastne meškal okolo 8 minút a tak nešťastne zapadol že ani riaditka motorky pomaly nevidel. A doloval ju asi pol hodiny. Trať je extrémne náročná a naviac s našponovanými časmi. Na prvý deň 6-dňovej je to vôbec nezvyk. Toľko vypadnutých jazdcov už 1. deň ani nepamätám. Spojovacia etapa, ak by sme mali dodržovať rýchlosti po cestách len tak tak sa dá chytiť. A to policajti zobrali vraj 6-tim jazdcom vodičáky, takže sú tým pádom vylúčení.
Samotný okruh - samá skala, balvany striedala čierna mokrá hlina, korene, . Aj keď prevýšenie nie je veľké, boli úseky doslova trialové že bolo sa treba vyšvihnúť aj na strmé aj 5- 6-metrové guľáče. Aby toho nebolo dosť v inej časti trate bažiny kde jazdci topily motorky. Druhé kolo sme sa snažili to obchádzať cez hustý porast ale aj tam sa dalo zapadnúť až po uši. neviem ako to bude vyzerať zajtra. Špecialita - oceľové hladké platne ponad potôčky, kde len trochu šikmý nájazd alebo len mierna akcelerácia znamenala otočku do protismeru ako sa to stalo aj mne, že som ledva vytiahol hore previsnuté predné koleso, alebo pád do potoka.Toto všetko spôsobil hustý nočný dážď z nedele na pondelok. No aspoň sa neprášilo. Bol to dnes vlastne 8-hodinový kantráč ( pre niekoho kto veľa meškal 9-hodinový) a skoro celý vlastne ako extrém. V časovkách natankovať , ani sme nestihli nič pojesť a hybaj dalej. Ani testy neboli o nič ľahšie. Napr. Martin Gottwald v jednom teste (tzv. kameňák) padol 3- krát vlastne z nedostatku rýchlosti keď nedočiahol na zem keď to potreboval.Z našich si zaslúži absolutórium Zlato Novosad keď  z klubových jazdcov skončil absolútne bez rozdielu tried na 8.mieste. Ja som padol hneď na začiatku "kameńáka" a z bolestivým stehnom som už ani nevládal stáť na stupačkách. Keď som začal meškať tak testy som vypustil a išiel som ich  vlastne na istotu ako trať. A to už v prvom kole išli so mnou jazdci štartujúci oveľa skôr. V cieli sme aj s Tomášom ešte stihli vymeniť aspoň zadné gumy.
Všetci sme uťahaní, no Dušan sa rozhodol že zajtra napraví svoju nešťastnú chybu a posunie nás dopredu.
Zajtra by nás mala čakať rovnaká trať. No uvidíme, veď takýmto tempom nedˇojde do cieľa ani tretina jazdcov.
Už teraz sú týmy ktorým nedošiel nikto.




7.8.2011

9.00
Sme po raňajkách a ideme pozrieť znovu na prvý test čo ideme tak 30 min po štarte. S Tomášom a Gabikou sme prešli komplet, no Dušanovi sa nechcelo ísť jeho spodnú časť že to bude všetko rovnaké a práve tam je taký 500 metrový úsek s obrovskými kameňmi kde sa bude pravdepodobne rozhodovať o výsledku v tomto teste. Tak nás tam teraz znovu ťahá aby si to pozrel.
Slávnostné zahájenie nebolo nič moc. Oproti Mexiku tu to asi nikoho nezaujíma.
Už ma Čipkovci volajú do auta, tak už idem.

6.8.2011 - 8.30
Dobré ránko!
Už máme po raňajkách.
Včera sme boli na technickej prebierke. Prebehla bez najmenších problémov. Po prebierke sme boli pozrieť múzeum ktoré je priamo v areáli paddocku. Starobylé lode, hydroplány a množstvo dalších zaujímavých vecí. Nejaké foto aj z prebierky robil aj Bakul ktorý nás sprevádzal skoro počas celého dňa.

Navečer sme boli pozrieť dva testy ktoré sú na spojovačke medzi štartom v Kotke a samotnými okruhmi ktoré sú situované východne od Haminy. Prvý test v lese pri letisku s hlinito-pieskovým podkladom má asi 500 metrový náročný kamenistý úsek na ktorom s bude zrejme rozhodovať. Počítam že tam bude mať aj dosť jazdcov pády. len to treby bez zastavenia spoľahlivo prejsť. Druhý je namotaný asi na jedinom kopci medzi Kotkou a Haminou, kde je zároveň lyžiarske stredisko. Pieskový podklad, aj s výjazdami a zjazdami. Na veľkej časti trate je tesne pod pieskom hladký kamený podklad a dalšia pasáž medzi stromami - hladká kamená platňa - ako keby bol chodník betónovaný.

 Predvčerom večer sme sa s chalanmi z AMK Jiřetín dohodli že nás budú na trati komplet tankovať a zabezpečovať aj občerstvenie. veľmi obetaví ĺudia a s maximálnymi skúsenosťami. Zároveń budú robiť servis aj púchovcom teda mimo Buchtu, ktorý má servis zabezpečený u KTM. Keď sme pri týh púchovcoch- Bývajú v karavanoch v takom privizórnom kempe pri športovej hale , kde majú k dispozícii aj všetky sociálne zariadenia, sprchy a tak. Ale je tam večer vcelku nebezpečne, už tam asi navečer nikdy nepôjdeme pozrieť. Z každého rohu a zákutia tam číha dáke nebezpečenstvo. Raz Buchtova slivovica, Novosadova hruškovica, Bakulove už ani neviem čo a návrat na náš hotel je potom vždy v ohrození. Dnes asi pozrieme radšej Vila Vetešku z rodinou, ktorý pred týmto nebezpečenstvom veľmi prezieravo ušiel do oficiálneho kempu pri mori.
16.30
Tak dnes sme prešlapali 4 testy. Dva pre 1-2. a 3.deň a dva pre 4. a 5.deň.
Prvý test nazvaný "napalmová strelnica", druhý "všehochuť", tretí "zákopová zemľanka" a štvrtý "pieskovňa".

Test "napalmová strelnica“ bol v lese vo vojenskom priestore so zákopmi, starými ruinami vojenských objektov. Podklad - pieskovo-hlinitý všetko medzi stromami.Bol tam priestor s najväčšou pravdepodobnosťou cvičisko na napalmové zbrane o čom svedčia aj informačné tabule a rôzne spálené objekty.
Test "všehochuť" - tam bolo teda všetko. Štart na motokrosovej trati, vjazd do lesa na hlinitú cestu z viacerými kamenistými úsekmi, prechod malým brodom, cestný asfaltový úsek s dvoma ostrými zákrutami, vjazd na motokrosovú trať s tobogánmi, lavicou, dvojskokom, šotolinová cesta, potom prechod bažinatým úsekom a cieľ.
Test "zákopová zemľanka" bol opäť vo vojenskom priestore s množstvom zákopov, podzemných chodieb a miestností. nechýbali poľné latríny.
Do niektorých podzemných priestorov aj s poschodovou posteľov a starými peterkami sme sa aj dostali a narobili dáke snímky
Trať bola hlinito-piesková medzi stromami, s kamenými plochami , šotolinovou cestou a jedným pekným plynulým kameným odskokom.
Pieskovňa - to bol test komplet na piesku s krátkymi výjazdami aj zjazdami. Celý sme ho neprešli, lebo asi pár merov od neho dakto pálil z dákej flinty jednu ranu za druhou a báli sme sa aby nás nepostrieľal. Vyzerá dosť náročný.
Ostal už iba jeden test ktorý sme neprešli v najvzdialenejšej časti trate 4. a 5.dňa. Chalani z Motosportu Božkov vraveli že ho ale treba vidieť. Zatiaľ sme ho nazvali "veľká neznáma"
Okolo tretej začalo pršať a pší až doteraz aj keď sa už mračná začínajú trhať.
O siedmej pôjdeme na slávnostné zahájenie do historického centra Hamminy - do amfiteátra Bastioni
Po návrate skúsim dohodiť dáke foto.


  4.8.2011
Tak už sme aj po administratívnej prebierke. Cestu až do Tallina sme prekonali bez problémov a stihli sme včera aj posledný trajekt do Helsínk aj keď sme ho nemali zabookovaný. Máme už aj prvé fotky od Bakula, ktorého sme stretli na trajekte. Po dohode s Petrom Radóczym sme presunli technickú prebierku na piatok.Chalani z Enduro Club Púchov tu boli už skôr, tak majú už za sebou aj dnešnú technickú prebierku. Majú v doprovode aj ani nie ročného mladého Vetešku, tak sa budú musieť činiť aby mu nespravili hanbu, aby bol mladý na nich hrdý. Púchovci spia v campe asi 10 min od paddocku, my vo Ville Vanessa asi 5 min od nich. Máme tam saunu, bufetové raňajky a vonku z izby namiesto na balkón vychádzme rovno na trávnik s murovaným grilom, kde sme si už aj rozložili pekné oranžové KTM deky čo nás čakali na izbe. Majitelia sú Rusi, tak my komunistickí pamätníci nemáme ani s komunikáciou žiadny problém.
Teraz musíme do večera konečne v pohodlí dospať a večer sme sa dohodli na stretnutí s chalanmi z českého AMK Jiřetín aby sme sa dohodli na servise v časovkách, čo nám aj púchovcom predbežne prisľúbili. Ja si musím ešte poliečiť hlavu, ktorú mám celú dotrepanú od tvrdých rohov skriniek  Dušanovho Ducata.
Prekvapila nás tunajšia príroda, keď namiesto piesku čo sme videli po celej ceste od Waršavy až po Tallin, nás vo fínsku čakali skalnaté podklady s voľnými kameňmi nezriedka až o priemeru cez 3 metre. Tak sme zvedaví na informácie od jazdcov či išli na inšpekciu trate aj so známym Giovanim Salom.
Zajtra sa opäť ozvem, Jano


V sobotu  23.7. sme boli na Countrycrosse v Lehote pod Vtáčnikom, kde pripravili veľmi krásnu endurácku  trať , ktorá bola po dažďoch rozmoknutá ale  bez problémov zjazdná pre každého.
Smolu mal Dušan Čipka, ktorému už v prvom kole prestala fungovať nová KTM450EXC SixDays, s ktorou mal štartovať vo Fínsku a tu ju chcel dobre vyskúšať. Asi nešťastné vstrekovanie, ešte sa uvidí. A to sa o ňu staral ako o vlastné dieťa, benzín nalieval cez pančuchu, aby sa vstrekovacie  trysky nezapchali. Teda, týždeň pred odchodom to teda nie je žiadna sranda, naviac keď túto poruchu nie je nikto schopný odstrániť s bežným náradím. Tak išiel hneď domov aj s Tomášom, ktorý poobede  v profi-triede teda ani neodštartoval.
Ja som išiel ešte na tej Mexickej motorke, nová ešte neprišla. Celkom sa mi súťaž páčila. Dúfam že čoskoro  budem mať novú motorku doma a  budem ju ešte stíhať aj pripraviť a zabehnúť. 




Copyright (c) 2010 ZATKOJAN s.r.o.   |  © Všetky práva vyhradené    |   Developed by ©  KAnet - SoftNet Services                                  Mapa stránky 
This web site uses Kentico CMS, the content management system for ASP.NET developers.