DomovPredajSlužbyAkciePrenájom priestorovPožičovňaAKTUALITYMotošportMédiaDiskusieKontakt
Motošport > Hellas Rally 2015 Greece

Hellas Rally Raid 2015 - Greece

Aktuality

 2.5.2015

Tak sedíme s Tonom Zboranom, Maťom Benkom a Pepom Rečičárom v dlhom Pepovom Ivecu  a ťaháme za sebou veľký nákladný príves. Práve prechádzame Macedónsko. V Ivecu Pepova a Maťova KTM, s ich  vecami a v prívese moja BMW a Tonova KTM. Zároveň i naše veci – náhradné kolesá, výstroj, ND a tak. Ja sám neviem čo som vlastne naložil, lebo v akom časovom strese som sa chystal, to som nemohol ustriehnuť. Až pri prekladaní z môjho Ducata som zistil že nemám olejové filtre, zato som mal napríklad dve teplovzdušné pištole. Asi keby som chcel vymieňať ložiská naraz v oboch kolesách.

No čo tomu predchádzalo je hodno ešte spomenúť.

Motorku som si začal pripravovať asi pred mesiacom. Mal som ju v Afrike ako záložnú motorku /na náhradné diely/ pre moju Dakarovku/  A po havárii motora na Dakarke som z nej zobral motor, potom ešte zopár ďalších vecí, takže z Dakaru domov som ju doviezol nekompletnú. Prvé čo som rozobral ten havarovaný motor a nakúpil som asi za 800 Eur diely na opravu – zapaľovanie, obidve olejové čerpadlá, piest, tesnenia a kopu drobností. Poškodený valec som len zbavil nalepeného hliníku a začistil. Takto to ostalo asi čosi viac ako do týždňa pred odchodom. Potom som motor začal skladať. Až do štádia kedy som mal spojené kartre. No pred odchodom na Drapák rodeo do českých Petříkovic som motor odložil a pripravoval si KTM na toto extrém enduro. Hneď v pondelok po príchode z Drapáku som pokračoval. Zabrúsenie ventilov, založenie hlavy. Asi pol dňa som však nemohol pokračovať, lebo z dvoch pripravených poľguľatých podložiek do vahadiel sacích ventilov ktoré som mal pekne pripravené na montáž sa mi naraz jedna stratila. Zo skúseností viem že nepomôže hľadať, len čakať až sa náhodou nájde alebo sa nájde keď budem hľadať niečo iné. No čas tlačil. Nepomohlo ani to že som celú podlahu v dielni  aj pod skriňami pozametal , všetky krabice s dielmi poprehľadával. Aj z motorom som hrkal , prevracal či mi nespadla do skrine. Nič tam však nehrkalo, ani tá  hliníková zátka olejového sitka, čo sa mi pri montáži stratila už predtým a dovtedy ani po márnom hľadaní sa nenašla.  Na rozdiel od tej poľguľatej podložky som mal však náhradnú. Tak neostalo nič iné len nájsť ložiskovú guličku príslušného priemeru a polovičku odbrúsiť. Pri brúsení mi však vyletela zo zveráka a zakotúľala sa pod regále. Tak som zobral prenosnú lampu že si na ňu posvietim. No a zázrak. Na magnete prenosky som dačo nahmatal a bola to tá originál polgulička. Potom už len troška problém z načasovaním, lebo rozvodová reťaz bola trochu vyťahaná, no myslím že som ten motor zložil dobre. Motorka má slušný výkon, noi je možné že som nie presne založil vyvažovací hriadeľ, lebo motor pri nižších otáčkach vibruje citeľne viac ako predtým, no pri vyšších otáčkach tá vibrácia zanikne.


4.5.2015
Včera sme absolvovali administratívnu prebierku - prakticky bez problémov a dnes už s namontovaným Trackerom na sledovanie trasy sme prešli technickou prebierkou. Ostávalo už iba si vykresliť roadbook , doladiť posledné detaily na motorke. Večer bol ešte slávnostný prejazd pódiom na námestí Nafpaktos pred množstvom divákov. Je tu nádherné počasie - slnečno a už sa objavujú prví kúpajúci v mori, na brehu ktorého máme depo.

Zajtra sa ide prvá ostrá etapa s dvoma asi 75 kilometrovými rýchlostnými skúškami a troma spojovačkami. Roadbook mám už založený, akurát zajtra ráno dotankovať a ide sa.
On-line výsledky by mali byť tu: http://hellasrally.org/race-live/ 
Na rally sa zúčastňuje aj dvojica továrenských jazdcov KTM - Sam Sunderland a Matthias Walkner

Štartovná listina zajtrajšej etapy

5.5.2015 Prvá etapa.
Štart prvého bol o 9.00 takže pri tom krásnom počasí sa dali ísť v drese. Na prvej rýchlostnej skúške som zopárkrát zabehol, čo ma však mohlo zdržať tak maximálne 5-6 minút. Motorka napodiv šlapala ale tá vibrácia riadidiel a tým aj celého roadbooka v menších otáčkach bola nepríjemná. Bolo strašne veľa zatáčiek a odbočiek, kamenisté stúpania a tam sa nedalo motor viac vytáčať. Druhá rýchlostná skúška začale celkom dobre. Začiatok sa išiel ako minulý rok, a keďže som tam vtedy riadne blúdil mal som to trochu zjazdené a trafil som všetko. Až na 24. kilometer, kde som sa pustil nesprávnym smerom. Podľa roadbooka nasledovala serpentínová kamenistá cesta a celkom to sedelo, tak som zabehol asi 6 kilometrov pokiaľ som sa zbadal. Cestou späť som našiel ďalších bludárov tak sme išli naspäť podľa stôp. Po asi 15 ki,lometroch ma prekvapil check point a práve v smere akom som išiel. tak som vlastne ani nevedel kde som sa napojil na správny smer. Hlavne že som sa nestratil. To však nemôže povedať česká quadistka Olinka Roučková ktorá v prvej rýchlostke tak zablúdila, že ju musel hľadať doprovod a doviesť aj s quadom do depa. Z CP som išiel už iba po stopách, lebo som nemal vôbec zrovnaný treepmaster a roadbook a nevedel som kde som. Na to ma dobehol Tono a dákych 10 kilometrov sme išli spolu až pokiaľ nás nedobehol Maťo. Pri výjazde na cestu som si zrovnal roadbook a navigoval už sám. Dáko sme sa ale rozdelili a každý niekde priblúdil. Do cieľa rýchlostky sme ale prišli tesne za sebou.
Zajtra je štart už o pol siedmej a ide sa na poloostrov Peloponéz a pôjde sa tými najkrajšími pasážami so skalnými bralami, kláštormi postavenými na týchto bralách aj zatesanými v skalách. Minulý rok sa tadiaľ išiel jeden deň a tohto roku tam budú dve etapy.

6.5.2015. - druhý deň

Presun na štart rýchlostnej skúšky som nestihol o dve minuty. A takých bolo veľa. Na rozprave strašili vyberaním pokút za rýchlosť ktorú im registruje tracker systém. Vedia o nás všetko kade ideme a ako rýchlo. Jednoducho s tankovaním sa to nedalo stihnúť. Štart rýchlostky bol do nekonečného kamenistého stúpania pomaly k vrcholkom hôr kde sa ešte držal sneh. V druhej polovici rýchlostky mi motor v stúpaní pri pridaní plynu vynechával, tak som musel až na hrebeň hôr vyjsť tak 1-2. A pritom sa dalo tak 3-4. Veľa som tým stratil. V duchu som rozmýšlal nad príčinou. Vstrekovač, čerpadlo, upchaté palivové sitko? Motor bol po mechanickej stránke O.K. V cieli rýchlostky som našiel zalomenú hadičku odvzdušnenia nádrže. opravil som to no po štarte do druhej rýchlostky sa porucha opakovala. Len tak-tak som došiel do cieľa kde som rozhodil vstrekovač no zdá sa v poriadku. pre nedostatok času som to zložil naspäť a zajtra uvidím či to vydrží. Ak ano aj tak vyberiem čerpadlo a pozriem čo je na vine.
Maťo s Tonom dnes svorne riadne zablúdili čo ich stálo solídne umiestnenie.
7.5.2015 - tretí deň
Bol  len krátky presun a štart rýchlostky do kopca. Motorka šlapala perfekt no len 3.5 kilometra. Zastavila sa. Keď som štartoval nastartovala no keď som pustil štartér zhasla. Myslel som že tá porucha zo stredy sa zopakovala ale nadobro, tak som si privolal pomoc a džípom mňa aj motorku zviezli z hory. V depe ma skoro vystrelo keď som zbadal na bloku motora padnuté relátko z palivového čerpadla. Pri stlačenom štartéri čerpadlo  bežalo ale keď som ho pustil prestalo. Tak som poobede odskúšal motorku, ide tak zajtra uvidíme. Idú tri rýchlostky spolu asi 270 km plus štyri presuny tak uvidím. Teraz pomaly o polnoci dorábam roadbook lebo bolo veľa zmien. Dúfam že ráno budem fit.
 8.5.2015 - štvrtý deň
Presun na štart prvej SS bez problémov. SS som štartoval minutu za Peťom. Po pár kilometroch som ho predbehol a zdalo sa mi že je všetko O.K. Samé stúpania až do výšky asi 1500 m nad morom. Predbehol som húf za sebou idúcich jazdcov - asi 6-7. No naraz motorka začala štrajkovať. Išiel iba voľnobeh, pri minimálnom pridaní kapala. Koniec - povedal som si a hľadal cestu naspäť na Nafpaktos. Skońčil som totiž na takom kúsku asfaltky a tak som sa teda pustil smerom dole. Aj slnko som sledoval, snažil som sa držať smer sever. Neviem prečo som myslel že som na Peloponéze a ten je južne od pevniny. Ale nakoniec som mal viac šťastia ako rozumu. Po pár kilometroch smerom dole medzi obrovské kopce mi začala motorka znovu ako tak fungovať. No kde vlastne som? Zastavil som v jednej zákrute že sa porozhliadnem. no začujem zvonenie mobilu. Kto to zase otravuje? - pomyslel som si no pozrel  som. Organizátori. Že ako sa mám, či som O.K., ako motorka.  Keď sme si ujasnili situáciu tak povedali že som asi 1 km pred vjazdom na hlavnú cestu a mám sa držať vľavo. Je to smer na Nafpaktos. Tak to práve bolo včas, lebo neviem kde by som odbočil, keďze som myslel a to ani neviem prečo, že som na juh od štartu a bol som vlastne severnejšie. Tak som sa dostal na perifériu Nafpaktos kde som si dal pivo a doniesli mi k nemu aj rybky so syrom a hranolkami. potom do depa a špekulovať čo s motorkou. 
Pracne som vyhodil nádrž že sa pozriem do čerpadla  a sitka pred ním. No napadlo ma že ak čerpadlo bez problémov tlačí tak je O.K. Tak zase potáčať s potenciometrami snímača polohy klapiek. Opäť nič. Výmena sviečky - nič. Vymontovanie čidla teploty nasávaného vzduchu aj podtlaku za klapkou. Nič sa nezdálo byť zlé no nebolo to s čím porovnať. Tak večer keď motorka nešla na 100% som sa rozhodol že sobotnú etapu  neštartujem. 
8.5.2015 - piaty deň.
Rozhodolsom sa neštartovať. Sú síce kratšie rýchlostky, ale zase v horách a bojím sa že tam motorka zase nepôjde. Je to problém so vstrekovaním - nožno dáky snímač tlaku vzduchu nefunguje. Z inej motorky to nepasuje. tak som sa dohodol s Maťom že by mi predal jeho KTM450EXC Six Days 2015. Aj keď by som najradšej 500-vku, ale ak by nebola k dispozícii beriem tú 450-tku. Lebo na MS Sardegna rally race by som chcel ísť už na KTM.
Včera večer sme sedeli so Zornicou z Bulharska ktorá s priateľom jazdila buggy. Kempovali tesne vedľa nás. Nešťastnou náhodou spadli s bugynou do 30 metrovej rokliny a prevrátili sa. Našťastie sa im nič nestalo no na noc išiel priateľ čo riadil s organizátormi a žeriavom bugynu vyťahovať. 
8.5.2015 večer
Dnes došli Maťo aj sTonom trocha opozdene no zrejme im budú časy upravené pretože vyťahovali aj za pomoci záchranárov na nosidlách z inej tiež vyše 30 metrovej rokliny vedúceho pretekára rally z KTM Factory teamu Sama Sunderlanda, ktorý podľa záznamu z trackera vyletel z trate pri asi 80 kilometrovej rýchlosti. Vraj vyzeral riadne doráňaný a bol v šoku.
Aby toho všetkého nebolo dosť, oznámili mi z domova že mi práve zomrel otec. Mal 86 rokov a mal som ho strašne rád. Tak letím domov z Atén zajtra o tretej. Chalani majú na programe zajtra posledný deň a v pondelok idú domov.

Copyright (c) 2010 ZATKOJAN s.r.o.   |  © Všetky práva vyhradené    |   Developed by ©  KAnet - SoftNet Services                                  Mapa stránky 
This web site uses Kentico CMS, the content management system for ASP.NET developers.